top of page

På startlinjen - Systrarna Berggren


Sist ut i vår serie av "på startlinjen" hittar vi systrarna Berggren, Linn och Gry. Dessa två är i den yngre skaran av våra startande, väldigt kul att se att även ungdomarna vågar sig på en utmaning som denna!


Linn, du har startat en gång tidigare, år 2019. Gry, för dig blir det första gången. Vilken del av loppet tror ni blir den jobbigaste?

Linn: För min del tror jag att det är löpningen som sätter gränser då jag inte är en löpare.

Gry: Jag tror att löpningen kommer bli jobbigast.


Ni båda tränar fotboll där ni såklart får en del löpträning. Kör ni någon annan träning utanför fotbollsträningarna för att vara så redo ni kan den 21e augusti?

Vi tränar båda två extra löpning samt styrka för att förbereda oss.


Ni är båda världens vinnarskallar, vad är målsättningen när ni startar detta lopp?

Linn: Min målsättning inför loppet är såklart att så tiden jag hade 2019, men framför allt ha roligt och göra loppet till min grej.

Gry: Min målsättning är att ta mig i mål då det är första gången jag ställer upp som deltagare.


Linn du har varit ledare i Vislanda Skol IF sen du gick i årskurs 7, nu efter sommaren blir det gymnasiet för din del och vi hoppas såklart Gry vill starta sin ledarkarriär hos oss till hösten. Om du skulle beskriva Vislanda Skol IF med tre ord, vad skulle det då vara?

Skol IF har alltid varit en stor del i mitt liv redan då jag vid 6 år var med på de olika aktiviteterna som ni hade och därför blev det en självklarhet för mig att jag också skulle vara med som ledare. Skol IF för mig innebär Glädje, gemenskap och rörelse!



Vi tackar tjejerna för dessa svar och önskar ett stort lycka till! Nu är det bara en vecka fram till start, vi är taggade, hoppas ni är det med!


Senaste inlägg
bottom of page