top of page

På startlinjen - Karin Klevegård


I augusti står Karin Klevegård för 5e gången på startlinjen i VislandaTrippeln. Hon är en av våra 8 veteraner, dvs. en av de som har startat alla år! Förutom det så har också Karin banrekordet bland våra kvinnliga startande på 00:44:33, vi får se om någon kan utmana detta i år. Så vad fick henne att anmäla sig första året? Vem vill hon slå i år? Och vad är hennes hemliga knep att bli snabb? Läs vidare!


Först vill jag passa på att tacka för ett roligt och mycket välarrangerat lopp. Första året sprang jag tillsammans med ett par tjejkompisar som en rolig träningsdag tillsammans inför kommande tjejmil. När startskottet gick flög tävlingsdjävulen i oss och träning blev tävling. Det har nu blivit en tradition och även mannen har börjat delta. Givetvis finns det en önskan att kunna slå honom en gång till men jag tror det blir tufft.

Jag tränar lite när jag hinner vilket är alldeles för sällan men har en ganska aktiv vardag så lite grundkondition finns det. Med all peppning från publik, arrangörer och medtävlande räcker det för att ta sig runt.

Jag och mannen ser framemot ännu ett roligt lopp!



Tack Karin för detta svar. Återstår att se om du lyckas klå mannen i år, vi håller alla våra tummar för dig!

Senaste inlägg
bottom of page